Вівторок , 16.04.2024

Віддалена робота: попит і пропозиція

У різних компаніях застосовуються різноманітні підходи до організації робочого процесу. Багато залежить від сфери діяльності підприємства і функціоналу, який виконує фахівець.

З’являється все більше сфер, в яких можливість віддаленої роботи досить доцільна і поширена.

Спеціалісти Міжнародного кадрового порталу HeadHunter Україна проаналізували базу вакансій і резюме і дізналися, чи є пропозиції для співпраці у форматі віддаленої роботи для пошукачів.

Фріланс, підряд, аутсорсинг, віддалена робота – це сучасні терміни для позначення певних форм організації робочого процесу і форматів взаємодії роботодавця/замовника зі співробітником/виконавцем.

Вони, як правило, передбачають роботу поза офісом. При цьому фріланс і віддалена робота досить популярні і затребувані в Україні. Не основний, але прибутковий – фріланс

Разом з тим ряд зарубіжних компаній повертають своїх співробітників у офіси. Так, наприклад, компанія IBM через п’ять років співпраці зі своїми працівниками у форматі віддаленої роботи в зв’язку зі зменшенням прибутку стала повертати їх в офіси.

Віддалена робота, як в принципі і будь-яка інша форма робочої зайнятості, має свої плюси і мінуси. З одного боку, є можливість економити на оренді офісу, а з іншого – ускладнюється процес постановки та контролю виконання робочих завдань.

Аналіз бази вакансій і резюме показав, що попит на вакансії з можливістю віддаленої роботи значно перевищує пропозицію. Так, на 7-8 резюме з бажанням працювати у віддаленому режимі роботодавець рекомендує тільки одну пропозицію, що надає такий формат співпраці.

Найбільша кількість вакансій з можливістю працювати віддалено була розміщена в сфері IT, телеком. Однак і тих, хто бажає працювати поза офісом у даній сфері, також чимало. У результаті рівень конкуренції на подібні вакансії склав близько 4 осіб на місце.

А ось у сфері маркетингу в більшості випадків вакансії і резюме з можливістю працювати вдома стосувалися таких напрямків діяльності, як інтернет-маркетинг і маркетингові комунікації. Тут конкуренція на вакансію з можливістю працювати віддалено склала близько 3 осіб.

У сфері продажів роботодавці досить активно шукали спеціалістів, які могли б працювати з клієнтами і вести продажі по телефону.