Четвер , 28.03.2024

Тернопіль вперше запустив систему оплати банківськими картками у всьому громадському транспорті

22 лютого у приміщенні Тернопільської міської ради відбулася презентація запуску безконтактних технологій оплати проїзду у всьому громадському транспорті Тернополя за допомогою банківських карток VISA та інших платіжних систем, зокрема і NFC-пристроями.

Така можливість вперше в Україні реалізована у всьому комунальному та приватному транспорті.  Презентували систему у Тернополі партнери проекту спеціалісти з компанії VISA та банку «Ощадбанк», а також міський голова Тернополя Сергій Надал.

Європейській системі громадського транспорту немає альтернативи 

«Наше місто – одне з перших, де запроваджено електронний квиток і наразі єдине місто в Україні, де є можливість оплачувати за проїзд безконтактними банківськими картками у всьому громадському транспорті: комунальному та приватному», – розповів Сергій Надал.

Також міський голова заявив, що запровадження оплати банківськими картами в черговий раз доводить, що Тернопіль остаточно і безповоротно йде європейським шляхом розвитку громадського транспорту.

«Запровадження системи оплати за проїзд банківськими картами дозволяє зробити ще один чи не вирішальний крок для ліквідації готівкового розрахунку у громадському транспорті. І дозволяє повністю перейти на електронні розрахунки. Ця технологія вже давно працює в Європі, нарешті, вона прийшла в Україну. І я пишаюся, що першим, де вона випробовується, став мій рідний Тернопіль. Ми безповоротно йдемо європейським шляхом розвитку громадського транспорту», – підкреслив Сергій Надал.

Міський голова також розповів про труднощі та проблеми впровадження цієї технології.

«Хочу зауважити, що у нас, звичайно, були проблеми та труднощі. Перевізники та водії не звикли до європейських правил перевезення, вони звикли тримати у руках готівку, отримувати неоподатковані доходи. Однак мерія активно працювала з перевізниками. Значна частина змінила своє ставлення до своїх обов’язків перед громадою Тернополя. Інша частина пішла з цього бізнесу. Громадський транспорт має не збагачувати окремих людей, а виконувати основну функцію – вчасно та комфортно перевозити тернополян та гостей міста. Транспорт повинен їздити згідно графіку, а кожен пасажир має відчувати, що йому надається якісна послуга», – стверджує Сергій Надал.

«Карта тернополянина» виконує важливу соціальну функцію

Міський голова підтвердив, що банківські картки будуть використовуватися разом зі «Соціальною картою тернополянина», яка виконує важливу соціальну функцію.

«Соціальна карта тернополянина» виконує важливі соціальні функції. По-перше, пенсіонери та всі групи пільговиків отримали право користуватися громадським транспортом безкоштовно або на пільгових умовах, які визначені українським законодавством. По-друге, тернополяни та мешканці інших населених пунктів, які купили Карту тернополянина, мають змогу платити за проїзд за старими цінами – 3 гривні у тролейбусі і 4 гривні у маршрутному таксі. По-третє, запровадження карти тернополянина наблизило нас до безготівкової системи розрахунку у приватному транспорті. Виведення готівки із системи громадського транспорту дає змогу більше контролювати перевізників, знати точно кількість пільговиків та, що не менш важливо, забезпечити більшу безпеку руху на дорозі, адже водію не треба весь час контролювати готівку», – підсумував Сергій Надал.

У Тернополі успішно реалізується унікальна для України транспортна реформа

Свою позицію щодо цього проекту озвучили й партнери мерії Тернополя. «Щиро дякуємо керівництву міської ради за активну позицію і запуск безконтактних технологій оплати проїзду у громадському транспорті Тернополя. Цей крок є дуже ефективним та корисним, як для міської влади, так і для перевізників, адже це дасть змогу детальніше відстежувати пасажиропотік, виключити готівковий розрахунок та унеможливить шахрайство під час перевезення пасажирів.

Нам дуже приємно, що Тернопіль є одним з перших міст в Україні, де вдалося впровадити електронний квиток, та, завдяки відкритості мерії, став першим, де впроваджено електронний квиток у приватному транспорті. У нашій практиці – це один з небагатьох прикладів, яким ми дуже пишаємося і завдячуємо Тернопільській міській раді та партнерам проекту», – зазначив директор відділу технологічних рішень, керівник групи інноваційних рішень компанії VISA Євген Лісняк.

Одночасно, начальник управління торгового еквайрингу «Ощадбанк» Наталія Войтович зазначила, що керівництво «Ощадбанку» сьогодні приділяє значну увагу інноваціям та сучасним технологіям, які роблять життя мешканців міста комфортнішим, тому участь у таких рішеннях, як «cashless», яке зараз впроваджується у Тернополі, для «Ощадбанку» є дуже важливим.

«Введення розрахунку банківськими картками – це вагома частина у розвитку автоматизованої оплати проїзду у громадському транспорті Тернополя. Також це ще один крок до мінімізації готівкових розрахунків у транспорті та успішної транспортної реформи у Тернополі. Разом з міською радою та компанією VISA ми і надалі впроваджуватимемо інновації, що стосуватимуться і соціальної карти жителів міста з банківськими можливостями та інших важливих процесів», – зауважив директор ТОВ «Системний зв’язок» Віталій Васильків.

Також нагадаємо, що запровадження системи оплати банківськими карками – це лише черговий етап масштабної транспортної реформи у Тернополі. Міський голова анонсував закупівлю великих автобусів та створення єдиної муніципальної транспортної компанії.

Віра Сотник