Шосту добу без води 12-квартирний будинок на вул. Гагаріна, 6. Люди скаржаться, адже не раз звертались до комунальників, а ті їх «футболять».
- Та скільки ж можна, – цілий дім без води, а їм байдуже, – зателефонувала до редакції Надія Тарноруда. Жінка скаржилась, що у будинку на Гагаріна, 6 проживає її син. Там і дітки маленькі, і літні хворі люди. А мусять мучитись, бо комунальники за них забули.
Крани у будинку «пересохли» ще на саме Різдво – 7 січня, розповіли мешканці. Того ж дня люди зателефонували до КП «Тернопільводоканал». Але ремонтників так і не дочекались. Дзвонили в аварійну ще й восьмого січня – майстри приїхали о 22.00.
Мешканців футболили
- Майстри приїхали, але сказали, що не мають чим робити, бо там треба розігрівати, – нарікала Надія Тарноруда. – 9-го дзвонили – нам сказали, що такі поломки – робота жеку.
10 січня після чергової серії дзвінків і викликів мешканцям знов розповіли, що то робота комунальників. Але там же стояк замерз – намагались довести власну правоту мешканці. Їх, кажуть, ніхто не чув. Мовляв, причина у стояку бути не може, бо його вже прогрівали. Коли ж майстрів все ж дочекались, ті пробули на Гагаріна, 6 недовго. Коли люди поцікавились, куди ж їдуть, адже тут ще нічого не полагодили, – їм відповіли: десь там – аварія.
- Вчора (10 січня – прим. авт.) мій чоловік був і в «Водоканалі», і в управлінні ЖКГ, – розповіла пані Надія. – Всюди чув відповідь, мовляв, то не наша робота. А чия? Хто це має лагодити? І скільки люди з малесенькими дітьми сидітимуть без води?
Як нам стало відомо, 11 січня мешканці самі перекрили воду і намагались почистити труби. Все навколо, скаржаться люди, було в болоті. З кранів текло щось брудне…
Тепер мешканці знову чекають на ремонтників. Після неодноразових дзвінків їм в черговий раз пообіцяли прислати майстрів. А води й надалі нема. Шосту добу.
Мешканці переживають, що через «сухі крани» можуть «полетіти» і котли на опалення.
- То старий дім, старі труби, стара система, – каже пані Надія. – Ми то гроші щомісяця платимо і за воду, і за ремонтні послуги. Так чому ж їх не надають?
Винен мороз
Мороз наробив біди. На самі свята залишив чимало тернополян без води в домівках, нарікають у КП «Тернопільводоканал». Через неутеплені підвальні приміщення, відчинені вікна, двері у під’їздах, а то й зовсім їхню відсутність, тільки з 6 по 9 січня замерзли понад чотири десятки стояків внутрішньобудинкових мереж.
- Загалом до диспетчерської служби КП “Тернопільводоканал” за ці чотири дні надійшло 43 заявки, пов’язаних із відсутністю водопостачання внаслідок замерзання стояків, – зазначає заступник начальника аварійно-диспетчерського відділу КП “Тернопільводоканал” Андрій Онищенко. – За вказаними адресами виїжджала чергова аварійна служба підприємства, однак окрім проведення обстеження нічим споживачам зарадити не змогла.
По-перше, внутрішньобудинкові мережі перебувають на балансі та обслуговуванні жеків і балансоутримувачів будинку, тому власне до їх компетенції і належить здійснювати роботи із відігрівання стояків, пояснили у КП «Тернопільводоканал».
По-друге, такі роботи вимагають значних часових затрат, а чергова аварійна бригада КП “Тернопільводоканал”, котра здійснює обслуговування абонентів у святкові, вихідні дні, а також з 17.15 до 08.00, фізично не змогла б виконати їх. Оскільки її основним обов’язком є аварійних ситуації, котрі можуть спричинити затоплення приміщення та прочистка загальнобудинкової каналізації.
По-третє, замерзання стояків внутрішньобудинкових мереж свідчить про неналежне виконання жеком чи іншим балансоутримувачем будинку заходів щодо підготовки підвальних приміщень та будівлі загалом до зими. Виконавши роботи із відігрівання стояка, вони зобов’язані вжити всіх заходів для того, аби замерзання не трапилось вдруге. По-четверте, різкий перепад температур може спричинити виникнення аварійної ситуації на внутрішньобудинкових мережах (є велика ймовірність того, що труба чи запірна апаратура можуть тріснути).
- КП “Тернопільводоканал” неодноразово попереджало жеки та балансоутримувачів будинків про наслідки, які можуть виникнути внаслідок неналежного утеплення підвальних приміщень чи відсутності яксіної герметизації будинку, – кажуть у прес-службі КП «Тернопільводоканал». – Проте, на жаль, не всі зважили на попередження. Зокрема і ПМП “Вал”, котрий здійснює обслуговування будинку, розташованого за адресою вул. Гагаріна, 6.
Нема води, бо замерз стояк
Виклик про виникнення проблем із водопостачання за цією адресою надійшов до диспетчерської служби КП “Тернопільводокана” 8 січня о 12.40. За вказаною адресою виїхала чергова аварійна бригада диспетчерської. Здійснивши обстеження, водоканаліці з’ясували, що причиною відсутності водопостачання в будинку є замерзання стояка, котрий розташований на зовнішньому боці будівлі та відсутність будь-якого утеплення труб. Відтак заявку про необхідність здійснення робіт із відігрівання стояка було передано на службу міської ради 1580 та безпосередньо у ПМП “Вал”, аби він, як балансотримувач, забезпечив їх виконання та відновлення водопостачання будинку, пояснили у КП «Тернопільводоканал».
- Слід зазначити, що схожа ситуація за цією адресою трапляється не вперше, – кажуть у прес-службі. – Торік КП “Тернопільводоканал” рекомендував ПМП “Вал” та мешканцям будинку перенести внутрішньобудинкові мережі у середину приміщення, як того вимагають технічні норми їх експлуатації, або здійснити належне утеплення труб. Проте за рік жодних робіт виконано не було. Тож, не дивно, що цьогоріч проблема із замерзанням стояка виникла знову.
КП “Тернопільводоканал” звертається до споживачів не бути байдужими та самостійно переконатись у тому, що підвальні приміщення їхніх будинків утеплені, вікна й двері у під’їздах зачинені та наявні. Адже це не тільки убезпечить їх від клопотів із замерзання стояків, а й від виникнення можливих аварійних ситуацій на внутрішньобудинкових мережах, пише “20 хвилин”.