Субота , 05.10.2024

Інноваційні безповітряні шини: якою є перспектива масового використання?

Безповітряні шини в перших зразках з’явилися ще на початку минулого століття. Необхідність таких розробок була викликана дефіцитом матеріалів.

Розробники намагаючись замінити важкодоступну гуму виготовлену з каучуку іншими матеріалами, такими як залізо, або дерево. В наші часи дефіциту гуми не має, можна легко купити шини зимові 205 60 r16 у будь-якому магазині, а розробка безповітряних шин пов’язана з бажанням підвищити екслпуатаційні показники автівок, зокрема ходової частини.

Але сьогодні жоден із відомих зразків на має серійного виробництва не залежно від сфери використаня. Об’єктивні чинники впливають і пригальмовують революцію зміни типу автошин.

Раніше досить широку популярність отримав проект компанії Resilient Technologies який представляє собою виготовлення безповітряної шини і вигляді єдиної конструкції включаючої диск для монтажу, зовнішній обід із протектором та каркас особливої конструкцїї розташований між ними. Останній має найбільш цікаву конструкцію і вигляді гратчастої структури із шесикутників неправильної форми та трапецій.

Вага автівки розподіляється між ободом та решітками. Така конструкція має високу еластичність і дозволяє гасити удари. Така шина не боїться проколів і може використовуватися навіть при 30 відсотках пошкоджень. Також ще однією перевагою була менша маса покришки. Тим не менш виріб так і не потрапив в масове виробництво і не встановлювався на військові чи цивільні транспортні засоби за причини складності виробництва та необхідності застосування дорогих матеріалів.

На початку двадцять першого століття французький гігант Michelin представив концепт Tweel в якому центральний диск та зовнішній обід поєднуються V-подібними спицями, що проходять по всій ширині шини. Після відповідних випробувань технологія Tweel отримала розвиток і модифікації з подальшим постачанням різних моделей для будівельної та сільськогосподарської техніки.

Свій погляд на безповітряні шини має й компанія Bridgestone. Понські шиновиробники пропонують з’єднувати диск та обід вигнутими перехрещеними спицями. Така особливість підвищує амортизацію і зберігає інші характеристики. Однак були й недоліки, зокрема мала вантажопідйомність.

В цілому безповітряні шини мають переваги у вигляді більшої живучості, відсутності повітряної камери. Також вони не бояться ударів і зберігають працездатність при серйозному руйнуванні структури, що робить їх перспективними для промислової, та особливо військової техніки.