“Індекс борщу” сягнув рекордного рівня: чому зросли ціни на основні інгредієнти?

Порівняно з минулим роком, “борщовий індекс” зріс у півтора рази.

Центр громадського моніторингу та контролю дослідив причини здорожчання складових традиційної української страви та проаналізував подальші перспективи цінової ситуації.

Цінова динаміка

Цьогоріч набір продуктів для приготування борщу подорожчав у півтора раза у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Згідно з підрахунками “Українського клубу аграрного бізнесу”, актуальний “борщовий індекс” становить 222 гривні — це на 19% більше, ніж у попередньому місяці.

Найсуттєвіше зросли в ціні свинина, буряк, капуста та цибуля. Приміром, вартість ошийка зі свинини піднялася на 20% за місяць і зараз становить близько 330 гривень за кілограм. Ціна цибулі майже подвоїлася порівняно з квітнем, а буряк подорожчав на 60%. Морква ж зросла в ціні найменше серед овочів — на 14% за місяць.

Єдиним інгредієнтом, який подешевшав, стала стара картопля. Її ціна знизилася на 2% завдяки надходженню нового врожаю, зокрема імпортного.

Фактори подорожчання

Фахівці зазначають, що через скорочення запасів минулорічних овочів, ринкова пропозиція зменшилася, що й спровокувало зростання цін. Також спостерігається зниження обсягів м’ясної продукції. Поголів’я свиней у 2025 році на 11% менше, ніж торік, що сприяло зростанню цін на свинину.

Також зросла вартість яловичини — до 317 гривень за кілограм, що на 6% більше, ніж у квітні. Курятина теж подорожчала — мінімум на 5% за останній місяць. Як пояснив Сергій Карпенко, виконавчий директор асоціації “Союз птахівників України”, виробники були змушені поступово піднімати відпускні ціни, щоб покрити витрати, що зросли за останні періоди.

Прогнози на майбутнє

У найближчі тижні очікується здешевлення деяких овочів із борщового набору. Зокрема, ціна на молоду картоплю має почати знижуватись із середини червня. Також у липні прогнозують зменшення вартості капусти та цибулі.

Що ж до м’ясної продукції — аналітики не очікують зниження цін у найближчому майбутньому.

Читайте також:
“Маркетингові війни”: чому буксує реформа фармацевтичного ринку в Україні