У нашій країні публічні закупівлі стали однією зі складових уникнення хабарів на різних етапах організації співпраці та встановлення максимально допустимої ринкової вартості надання товарів чи послуг.
Спеціально для їхнього проведення свого часу створили відповідний майданчик – Prozorro.
От тільки нюансів в його роботі, організації закупівель та участі в торгах безліч. Про найважливіші – читайте нижче.
Особливості організації процесу
Мало хто знає, проте напряму зареєструватися на порталі Prozorro – неможливо. Для цього створено кілька платформ, на яких створені акаунти автоматично дублюються вже на згаданому майданчику.
Однією з таких є Українська універсальна біржа. Майданчик має I, II, III та IV рівні акредитації, що дозволяє йому охопити максимально широкий спектр закупівель.
Як взяти участь в аукціоні
Усі публічні закупівлі проводяться шляхом аукціону. Виграє той учасник, що запропонує максимально низьку вартість виконання послуг чи надання товарів.
Проте, перш ніж подавати заявки, необхідно створити акаунт компанії на порталі Української універсальної біржі.
Особливості реєстрації
Створювати акаунт компанія, яка планує взяти участь у публічних закупівлях, повинна лише на одній з бірж, які напряму співпрацюють з майданчиком Prozorro.
Для цього на відповідному порталі:
- Відкривається форма реєстрації.
- Вказуються дані про компанію.
- Для підтвердження законності завантажуються відповідні документи.
Важливо: біржа має право перевіряти надану інформацію, аби уникнути шахрайства.
Подача заявки
Процедура участі в публічних закупівлях вимагає чіткого дотримання певного порядку. Так, після реєстрації та підтвердження акаунту представники фірми повинні:
- Відкрити майданчик державних закупівель.
- Знайти необхідний тендер. Це можна зробити, скориставшись ключовими словами, CPV-кодом, назвою замовника чи іншими факторами, вказаними у відповідній формі.
- Поповнити баланс на певну суму, яка необхідна для участі в тому чи іншому тендері. Ціна фіксована й встановлена Кабінетом Міністрів.
- Власне заповнити відповідну форму, тим самим подавши заявку на участь в аукціоні.
Важливо: виграє та компанія, яка пропонує найнижчу вартість. Змінювати ціну можна в режимі реального часу впродовж всього проведення аукціону, який триває у три етапи. За необхідності, його можуть продовжити на один чи кілька днів.
Як бачимо, проведення публічних закупівель – скрупульозний процес, який вимагає певних знань та часу. Для успішного результату важливо: вдало підібрати платформу для реєстрації, яка співпрацює з майданчиком закупівель; вказати необхідні дані та надати відповідні документи; правильно заповнити заявку на участь в тендері.