Субота , 23.11.2024

Розвал-сходження коліс: чому це потрібно і як впливає на безпеку водія і пасажирів

Автомобілі нового покоління мають якісну і адаптивну підвісну систему, потужні двигуни і зручний салон.

автосервіс Гермес, ЛьвівКомп’ютеризована система управління допомагає вирівнювати рух автівки навіть у дуже складних погодних і дорожніх умовах. Проте залишається традиційна проблема, яку треба регулярно і постійно вирішувати — коригування розвалу та сходження коліс. Такий розвал сходження в автосервісі Гермес виконують професійні спеціалісти. Вони мають досвід із налагодження систем та ремонту автомобілів різних марок та різної якості ходової частини.

Регулярне проведення перевірки компютерної геометрії коліс у Львові можна пройти на згаданому автосервісі «Гермес». Така діагностика упередить аварійні ситуації і допомагатиме водієві міцно тримати курс автомобіля навіть на слизькій чи ямкуватій дорозі. Спробуємо пояснити чому регулювання куту нахилу коліс має таке важливе значення для управління автомобілем як на дорогах мегаполісу, так і на ґрунтовому шляху.

Розвал-сходження: міцно тримаємось дорожнього полотна

Якщо відкинути купу складних термінів і теоретичних пояснень, то результат налаштування правильного розвалу та сходження коліс полягає у створенні ідеального злиття площини коліс та площини дороги. Чим більша ця площа — тим міцніше триматиметься дорожнього полотна будь-яке авто — легкове, мікроавтобус чи вантажний автомобіль.

Саме тому виконання цих регламентних робіт дозволить отримати:

  • мінімізацію зносу шин, внаслідок рівномірного розподілу навантаження на більшу площу поверхні коліс;
  • посилення так званої «курсової стійкості», тобто впевненого руху по дорозі без зриву на обочину;
  • поліпшення керованості авто у складних умовах — пересування ґрунтовою дорогою, рух на асфальтованій або брукованій дорозі під час ожеледиці, дощу, появи паморозі, засипання дороги снігом.

Як регулюють розвал та сходження

Способів декілька і вони залежать від того яка це автівка та як виконана її ходова частина. До речі саме з огляду ходової частини професійні майстри і починають робити коригування розвалу та сходження. Це пов’язано з тим, що навіть дуже точне регулювання не гарантуватиме тривалий пробіг без проблем, якщо ходова частина є несправною. Адже розвал і сходження коліс — це лише зовнішній прояв роботи всієї системи забезпечення передачі руху на колеса та компенсації нерівності дороги.

Після того як майстер визначився, що дефектів у ходовій частині немає, він робить перший крок — встановлення авто на спеціальний стенд для вимірювання куту нахилу коліс відносно до вісі та корпусу. Це роблять різними способами, але зазвичай сьогодні використовують спеціальні датчики. Вони або вже встановлені або встановлюються на колеса для вимірювання. Після вимірювання, майстер отримує точні показники нахилу: позитивного/негативного розвалу чи позитивного/негативного сходження.

Регулювання кутів нахилу коліс

Остання операція — регулювання кутів. Зазвичай кут сходження має складати не більше 5 мм. Це — оптимальний показник для якісної роботи всієї системи.

Однак варто вказати, що який саме має бути кут розвалу і сходження треба вирішувати з кожним авто безпосередньо. Це обов’язкова практика, оскільки кожен автомобіль має свою вагу, свої особливості навантаження, управління рульовою системою.

Якщо ходова частина справна, а кут нахилу коліс підібрано для максимального зчеплення із дорогою, можна гарантувати тривале використання шин і надійну експлуатацію автомобіля. В тому числі у найсуворішу зиму і на дорозі, де прохідність дуже знижена.