Із завершенням літа у батьків виникає безліч запитань стосовно школи, більшість з яких так і залишається без відповіді.
Заступник директора з навчальної роботи Тернопільської класичної гімназії Світлана Баляк та учитель початкових класів Марія Лайбіда проллють світло на найактуальніші з них.
— Коли краще віддавати дитину до школи — у шість чи все-таки в сім років?
Світлана Баляк: — Це залежить від самої дитини і її готовності до школи. Така готовність проявляється у багатьох ознаках, зокрема, в умінні спілкуватися з однолітками та дорослими, в самостійності дитини, її умінні концентрувати увагу, виконувати прохання, працювати зосереджено тривалий час та ін. Запитайте дитину, чому вона хоче йти до школи, й за повнотою відповіді дізнаєтеся про її готовність.
— Якими критеріями мають керуватися батьки при виборі школи?
Марія Лайбіда: — Обирайте ту школу, що найближче до вашого будинку. Не варто ганятися за престижністю або кількістю навантажень на учнів. Зверніть увагу на вчителя — він має відповідати дитині за темпераментом, чітко та лаконічно формулювати свою думку, не перебивати, вміти зрозуміло пояснити матеріал. Ще одним важливим критерієм є симпатія. Запитайте дитину, який учитель їй сподобався, та довіртесь її відчуттям.
— Чим Тернопільська класична гімназія відрізняється від інших шкіл міста?
Світлана Баляк: — Тернопільську класичну гімназію відкрили 24 серпня 1997 року до 6-ої річниці Незалежності України з метою удосконалення мережі освітніх закладів для навчання здібних та обдарованих дітей. Незабаром заклад святкуватиме ювілей — 20 років з дня відкриття. Вже з першого класу учні вивчають англійську мову, з 5-го класу – ще й німецьку, латинську, факультативно польську. Відповідно до Статуту Тернопільської класичної гімназії у VI-VII гімназійних (9-11) класах впроваджено профільне навчання – іноземна філологія.
— Як психологічно підготувати першокласника до навчання?
Світлана Баляк: — Перш за все необхідно сформувати позитивне емоційне ставлення дитини до школи через бесіду («Для чого йти до школи?»), розповідь-спогади батьків про свої шкільні роки, пригоди, кумедні історії, можливо, навіть переглянути колишні фотографії, перегляд дитячих мультиків, фільмів про школу, урок, читання книг. Не зайвою буде прогулянка територією навчального закладу, екскурсія шкільними коридорами, у кабінет, в якому буде навчатися майбутній першокласник. Корисним і важливим є знайомство з першим учителем (ще до 1 вересня), яке згодом переросте у дружбу.
Раджу батькам купувати шкільне приладдя разом з дитиною. Важливо, щоб майбутній учень самостійно обирав речі, необхідні для навчання. У цей момент дитина усвідомлює зміни, які вже відбуваються і ще відбуватимуться у її житті.
Марія Лабіда: — Не можна допускати, щоб школа асоціювалася у дитини з чимось неприємним. Ще за кілька тижнів до початку навчання режим дня має бути наближеним до шкільного. Це допоможе дитині легше прокидатися.
— Скільки часу займає адаптація дитини до школи?
Марія Лайбіда: — У кожної дитини це відбувається по-різному. Зазвичай до кінця вересня — середини жовтня учні уже звикають до школи. У когось процес адаптації швидкий і майже непомітний, у когось можуть виникнути труднощі. Потрібно стежити за тим, наскільки дитина втомлюється, а також за настроєм малечі. Якщо дитина щаслива і усміхнена, знайшла у школі нових друзів, радо розповідає про те, що робила у школі, отже, все добре. Коли ви помічаєте, що дитині важко призвичаїтися до навчання, варто звернутися до психолога.
— Літо для дитини – час відпочинку чи повторення вивченого під час навчання?
Світлана Баляк: — Літо повинно бути часом відпочинку і розвитку, тому варто чергувати відпочинок з різними видами діяльності, в процесі якої формується особистість дитини. Це й робота в саду, на городі, допомога рідним у домашніх справах і, звичайно, навчально-розвивальна діяльність (повторення вивченого, робота у розвивальному зошиті, заняття улюбленою справою – малювання, ліплення, робота з природним матеріалом, бісером).
Джерело: НОВА Тернопільська газета