Неділя , 24.11.2024

Доливати електроліт не потрібно, – тернопільський майстер про автомобільні акумулятори

Електроліт доливати у банку акумулятора не потрібно, бо він не википає, кипить тільки вода. Тож якщо рівень рідини недостатній, слід долити лише дистильовану воду, радять експерти.

– Перевірив недавно акумулятор, – розповідає тернопільський водій Михайло Кулеба. – Виявилося, що треба його підзаряджати. Раніше цю процедуру мені завжди робив сусід, тепер вирішив купити собі підзарядне і зробити все самостійно, щоб не морочити голову сусідові. Нібито нічого складного немає, але клопоту все ж таки трохи є.

Кожен водій стикається з проблемою посадженого акумулятора.
Як правильно заряджати акумулятор? Чим заряджати? Чи знімати з автомобіля? Усі ці питання рано чи пізно виникають у голові кожного автолюбителя.

Щільність має бути однакова
Зазвичай зарядку акумулятора перевіряють перед початком зимового сезону. Якщо заряд слабкий, то при низькій температурі одного ранку авто може просто не завестися.

Заряд найчастіше перевіряють ареометром – цей прилад являє собою ємність із грушею для набору електроліту. Повний заряд батарей покаже щільність електроліту 1,28 г/куб. см. Як зазначає автослюсар-електрик Ігор Грабовський, для нашого клімату щільність 1,26-1,27 г/куб. см теж вважається нормальною. При розрядці на 50% щільність падає до 1,20 г/куб. см. А повністю розряджений акумулятор має щільність електроліту 1,10 г/куб. см.

Замірювати щільність потрібно проводити у всіх банках. При цьому допускається різниця щільності в межах  +/- 0,01 г/куб.см, зазначають експерти. У випадку, якщо різниця щільності електроліту сягає 0,10-0,15 г/куб. см, слід перевірити акумулятор більш ретельно.

Також потрібно обережно оглянути кожну банку та оцінити рівень електроліту у кожній. Якщо рівень електроліту нижчий за зазначений мінімум, тоді потрібно долити дистильованої води.

– Часто водії допускають помилку і заливають електроліт, – розповідає слюсар-електрик Ігор Грабовський.  – Але це неправильно. Електроліт доливати у банку акумулятора не потрібно, бо він не википає, кипить тільки вода. Тож якщо рівень рідини недостатній, слід долити лише дистильовану воду.
Оцінивши рівень електроліту, також слід звернути увагу на його колір та прозорість.
Він повинен бути повністю прозорим. Якщо електроліт «кольоровий», темний, має осад – це привід заощаджувати гроші на новий акумулятор. У таких випадках майже точно можна діагностувати часте коротке замикання пластин брудної банки. Підзаряджати такий акумулятор уже немає сенсу.

Підзарядний пристрій коштує від 500 гривень
Якщо все в порядку, то можна приступати до підзарядки. Її можна здійснювати у добре провітрюваному приміщенні – гаражі чи іншому господарському приміщенні у приватному секторі чи на дачі.
У жодному разі це не можна робити вдома на кухні. Застереження звучить дивно, однак трапляються і такі унікуми, які забувають про хімічну шкоду від акумулятора.

Якщо ж водій тримає авто у дворі будинку чи на стоянці і не має де підзарядити акумулятор, тоді з цим взагалі не варто заморочувати собі голову – краще віддати професіоналам, які й виконають підзарядку. Коштує ця процедура у Тернополі від 20 гривень.

Якщо ж є приміщення для підзарядки, тоді можна виконати її самостійно. Для цього потрібен підзарядний пристрій. Коштує він в автомагазинах від 500 гривень.

Сучасне підзарядне повністю автоматизоване
Є кілька типів таких пристроїв. Усі вони мають незначні відмінності, але принцип роботи у них однаковий – змінний струм від мережі вони перетворюють на постійний.

На практиці автомобілісти використовують три методи зарядки – постійною напругою, постійним струмом та комбінованим способом.

Під час зарядки постійним струмом потрібно постійно коригувати кількість амперів. Метод незручний тим, що вимагає уважності та постійної присутності.

Більш безпечний і зручний – метод постійної напруги. Він не вимагає постійної присутності людини. Лише раз на годину достатньо наглянути за процесом зарядки. Про закінчення зарядки сповіщає індикатор, який засвічується. Повна напруга зарядженої і справної батареї повинна бути 14,4 В.

Більшість зарядних пристроїв, які зараз випускають, базуються на комбінованому методі. Спочатку йде заряд постійним струмом, а потім закінчується постійною напругою. Такі пристрої повністю автоматизовані і не вимагають людської участі. При повній зарядці акумуляторної батареї вони самі виключаються.
До речі, технічний розвиток не стоїть на місці. І зараз уже є сучасні акумулятори, які не потребують зарядки – вони розраховані на певний період служби і зарядка для них не передбачена.

Швидка зарядка шкідлива
Зарядка акумулятора може тривати до 10 годин, а часом буває так, що їхати треба вже. Для цього використовують експрес-зарядку. Це не кращий варіант для акумулятора, але за необхідності ним все ж таки користуються. Регулятор струму при такій підзарядці виставляється на максимум, після чого слід увімкнути таймер на 15-20 хвилин або ж просто засікти час на годиннику.

Після закінчення експрес-зарядки можна встановлювати батарею на авто і пробувати завести двигун. Якщо заряд акумулятора становить більше 50%, то він буде в змозі повністю зарядитися на ходу від генератора автомобіля.  Якщо менше, то потім вам усе ж таки треба знайти час, щоб провести повноцінну зарядку.

Техніка безпеки під час зарядки акумулятора
Акумулятори містять кислоту, а тому при роботі з ними потрібно пам’ятати про елементарні правила техніки безпеки:
– користуватися обов’язково хімічно стійкими рукавицями й окулярами.
– зарядку акумулятора слід проводити у добре провітрюваному приміщенні. При зарядці виділяються хімічно активні й отруйні речовини.
– куріння та відкритий вогонь заборонені. У процесі зарядки виділяється водень, який при змішуванні з киснем є вибухонебезпечним.
– мережа повинна бути обладнана автоматом, який відключає живлення у випадку куроткого замикання в електросхемі зарядного пристрою.

Джерело: “20 хвилин”.