Поява тріщини у місці стику двох ділянок на дамбі є передбачуваною, розповідає Юрій Левкович, директор ТОВ «Тернопіль Мостобуд». У цьому місці знаходиться деформаційний шов, пояснює фахівець.
– Тріщина, яка виникла у місці стику двох ділянок, є передбачуваною і нічого страшного у її появі немає. Це не проблема, а абсолютно закономірне явище. Тріщина виникла тому, що саме в цьому місці під асфальтом знаходиться деформаційний шов, тому тріщина перейшла від бетону до асфальту, – каже Юрій Левкович. – Влітку, при вищих температурах зовнішнього повітря, асфальт легше розширявся, тому цього не було видно, зараз же, при зниженні температури, тріщина проявилася зовні. Деформаційний шов – це місце з’єднання бетонної плити із асфальтобетоном, а коефіцієнт розширення асфальтобетону зовсім інший, аніж коефіцієнт монолітної бетонної плити. Саме різниця у цих коефіцієнтах і «рве» асфальтобетон. Коли буде вкладений верхній шар асфальтобетону, то тріщина буде врегульована: у верхньому шарі асфальтобетону буде зроблений спеціальний проріз. Його заповнять спеціальною пластичною мастикою, яка дасть можливість рухомості і тріщини просто не буде видно. Отже, наступного року, коли по всій протяжності дамби влаштують верхній шар асфальтобетону, тріщини у цьому місці не буде.
Юрій Левкович зазначив, що найближчим часом будуть проведені роботи із консервування шва бітумною мастикою для уникнення потрапляння в нього вологи.
Як повідомив начальник відділу технагляду Олег Вітик, попри те, що всі зовнішні ознаки вказують на відсутність внутрішніх пошкоджень на даній ділянці дамби, наступного тижня буде прошурфовано декілька ділянок цієї частини дамби на предмет виявлення тріщин в монолітній плиті. Також заплановано провести виїзну нараду за участю фахівців управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології ТМР, відділу технічного нагляду ТМР та представників фірм – підрядників, адже головним завданням є дізнатися, чи немає пошкоджень в розподільчій бетонній плиті.