Міський голова Тернополя Сергій Надал отримав почесну грамоту за вагомі досягнення у реформуванні національної системи освіти від Національної Академії педагогічних наук та ДНУ “Інститут модернізації змісту освіти” МОНУ.
Відзнаку вручила аналітик з питань освіти Аналітичного центру Асоціації міст України Людмила Мозгова.
Нагорода від українського місцевого самоврядування
Важливість цією нагороди полягає у тому, що робота, здійснена Сергієм Надалом, здобула схвалення на всеукраїнському рівні. Окрім того, саме його тверда і принципова позиція дозволила винести на центральний рівень питання дорозподілу освітніх субвенцій та зупинити освітній колапс по всій Україні. При стагнації існуючої ситуації, освітяни залишилися б без зарплати, призупинилися б усі інфраструктурні проекти у школах.
Аналітик Асоціації міст підкреслила, що Сергій Надал – один з небагатьох міських голів в Україні, який офіційно заявив про реальне значне недофінансування освітньої субвенції, і це дозволило АМУ викликати Міністерство освіти і науки України на діалог з міськими головами, внаслідок чого було дано доручення дорозподілити освітню субвенцію, відтак питання з дефіцитом коштів було закрите в кінці грудня минулого року.
«Тому, сьогодні я маю важливу місію нагородити місто Тернопіль як учасника X Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти -2019» та вручити цю почесну грамоту голові Тернопільської міської територіальної громади Сергію Віталійовичу Надалу. Це нагорода від усього місцевого самоврядування України», – зазначила Людмила Мозгова.
Освіта по-тернопільськи
У свою чергу міський голова Тернополя під час засідання секції з питань освіти АМУ, яка минулого тижня відбулася в Тернополі, окреслив основні досягнення у сфері освіти у нашому місті.
«Тернопільські освітяни отримують зарплату з усіма належними надбавками. Через Громадський бюджет реалізуються багато проектів, які подаються та виграються освітянами, і завдяки цьому є можливість оновлювати матеріально-технічну базу в школах та закуповувати необхідне устаткування і спортивне спорядження.
Окрім того, у Тернополі реалізовують муніципальне замовлення, коли місто за рахунок бюджетних коштів сплачує за навчання працівників комунальних дошкільних навчальних закладів, що є певним стимулом для тернополян залишатися і працювати тут. А після приєднання до Тернополя восьми населених пунктів і створення Тернопільської міської територіальної громади, у нас збільшилася кількість навчальних закладів», – підкреслив міський голова.
Розповідаючи про інноваційний досвід діяльності освітньої галузі Тернополя, Сергій Надал також зазначив про успішну роботу інклюзивно-ресурсного центру, що функціонує як для дітей з міста, так і з ближніх населених пунктів, та наголосив, що у 2019 році у Тернопільській МТГ розпочнеться масштабний проект – комплексна термомодернізація понад 80-ти закладів освіти.
Щоб вирішити усі проблеми в освіті – слід працювати далі
Не оминув міський голова і типових проблем галузі освіти, що спостерігаються як у Тернополі, як і у інших регіонах України. В основному, вони стосуються співфінансування галузі з державного та місцевого бюджетів – а це і недосконала формула розрахунку освітньої субвенції, і передача фінансування профтехосвіти на місцевий бюджет, і відсутність повноцінного фінансування Нової української школи.
«Від розвитку української освіти залежить майбутнє української нації. Тому сьогодні ми маємо вирішити всі проблеми, які не дають розвиватися освіті, забезпечити прозорі та чесні взаєморозрахунками між Києвом і громадами. Українські освітяни мають вчити наших дітей, а не думати, чи отримають вони зарплату», – підсумував Сергій Надал.
Віра СОТНИК