Лідер виборчих перегонів, єдиний кандидат у народні депутати від Об’єднаних сил націоналістів у Тернополі Леонід Бицюра звернувся до Кабінету міністрів України з петицією щодо негайного дофінансування реконструкції аварійного Гаївського мосту.
Шляхопровід через залізничну колію на вулицях Об’їзній— Протасевича має загальнодержавне стратегічне значення і є складовою частиною державних доріг М-12 (міжнародний транспортний коридор Е50) та М-19 (міжнародний транспортний коридор Е85). Під ним проходить вітка залізничної колії міжнародного транспортного коридору №3 сполучення Берлін—Львів—Київ.
Здійснене упродовж 2016—2019 років обстеження мосту показало його суттєве руйнування. Конструкцію аварійною одностайно визнали і члени обласної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій.
Через руйнування бетону в нижній частині балок, корозію робочої арматури тощо міст може обвалитись у будь-який момент.
Коли врахувати, що добова інтенсивність автомобільного руху на ньому становить 27605 авто (а це і вантажівки, і легківки, і пасажирські автобуси), а залізничного — 28 пар пасажирських, 16 — вантажних і 4 — приміських поїздів, то людських жертв не уникнути.
Якщо ж уявити, що під час обвалу під мостом проходитиме товарняк із легкозаймистою чи хімічною речовиною, то наслідки для міста будуть катастрофічні.
Аби запобігти лиху, міська влада перекрила рух транспорту на найбільш небезпечній ділянці шляхопроводу через колію на вулицях Об’їзній—Протасевича (правій смузі руху від вулиці Протасевича в напрямку вулиці Гайової), та обмежила максимально допустиму вагу руху автомобільного транспорту на шляхопроводі до 8 тонн.
Однак це — тільки превентивні заходи, які до того ж створюють суттєві незручності для легкового, пасажирського та вантажного транспорту й ускладнюють логістику міжнародних перевезень. Проблеми вони не розв’язують. Міст потребує ремонту. І то негайно.
Для ремонту необхідні кошти. За оцінками експертів, вартість робіт обійдеться в 168,99 млн грн. Проектно-кошторисну документація на реконструкцію шляхопроводу та принципову зміну організації дорожнього руху транспортної розв’язки, що розташована в безпосередній близькості від нього, виготовлено.
Тернопільська міська рада готова співфінансувати виконання робіт і вже розпочала реконструкцію, бо не можна втрачати час. Проте усієї суми в міста нема. Обласна ж влада та Кабмін уже три роки вдають, що не бачать проблеми та відмовляють у співфінансуванні.
Ситуація — типовий приклад того, як держава залишає громаду сам на сам з болючою проблемою, навіть при тому, що це питання загальнодержавного значення. Тому тернополяни мають самостійно згуртуватись, аби розв’язати її. Петицію, подану єдиним кандидатом у народні депутати України від Об’єднаних сил націоналістів Леонідом Бицюрою, зареєстровано першим липня. Для її розгляду необхідно 25 тисяч голосів. Згуртуймось і проголосуймо!
Христина ВОЯК
У Гройсмана не мають часу перейматися такою фігнею, як міст у Тернополі. Для них зараз головне, як би то у новий парламент пролізти…