За 20 років площа тернопільського аеропорту всохлася на 10 гектарів. Але теперішня влада області, на жаль, не зупиняється на досягненнях попередників.
Останні сумнівні рішення облради свідчать про те, що площа летовища зменшиться іще на кілька гектарів.
А це в свою чергу призведе до того повної втрати аеропорту.
Згідно з державним актом від 1995 року, площа тернопільського аеропорту становила 169,85 гектара. Проте, згідно з кадастровим планом попереднього погодження, виготовленим обласною радою у 2015 році, площа летовища уже становила тільки 157,1152 гектари. Тобто площа аеропорту за цих два десятиліття зменшилася на 11 гектарів.
Впродовж 20 років від аеропорту відривали шматки землі, які діставалися як державним структурам, так і приватним для втілення власних бізнес-проектів.
Так, тільки у 2001 році обласною радою було прийнято три рішення про надання земельних ділянок комерційним структурам під будівництво дилерського центру засобів захисту рослин, під будівництво матеріально-виробничої бази та газозаправної станції.
Загальна площа втрачених земель тільки внаслідок прийняття цих рішень становила понад 3,3 гектари.
Знайти винуватців прийняття таких рішень, покарати та повернути землі у власність аеропорту зараз уже просто нереально, адже з тих пір спливло уже 15 років.
Але вся біда в тому, що керівництво теперішньої обласна ради не зробило з цього ніяких висновків і надалі продовжує розглядати аеропорт виключно тільки як великий земельний об’єкт.
Принаймні, про це свідчать останні рішенні Тернопільської обласної ради, прийняті з подачі заступника голови облради, керівника обласного осередку партії “Батьківщина” Василя Деревляного.
Апетити чиновників, які взялися за “відродження” аеропорту чималі. Йдеться про відчуження двох земельних ділянок площею 2,5166 і 5,5475 га.
У висновках обласного Держгеокадастру площа аеропорту уже зазначається навіть не 157,1152 гектари, а уже тільки 153,9987 га.
В обласній раді пояснюють, що ці ділянки вилучають з КП “Тернопільавіаавтотранс” із благородною метою – начебто для того, щоб потім надати їх інвесторам. Та от тільки питання в тому чи майбутні інвестори, які прийдуть на територію аеропорту, будуть займатися авіаційними перевезеннями? Чи може інвесторами виявляться банальні забудовники?
У зв’язку з цим тернопільська “Самопоміч” висловлює своє глибоке обурення з приводу маніпулятивних земельних рішень обласної ради щодо аеропорту. Землі тернопільської аеропорту уже і так врізані до того критичного мінімуму, що тепер уже навіть незначне зменшення території може призвести до фактичної втрати летовища. Тернопільський аеропорт – сьогодні це чи не єдиний майданчик у власності обласної ради для дійсно маштабного залучення інвестицій та розвитку. Але дуже прикро, що керівництво обласної ради цього або не розуміє, або має якийсь інший інтерес щодо подальшого використання території аеропорту.