П’ятниця , 08.11.2024

Ми не зможемо “доїхати” до Європи українськими дорогами – будяки на перешкоді

Доїхати до Європи нинішніми українськими дорогами ми не зможемо – бо на перешкоді стануть будяки.

об'їзна Чорткова

Нещодавно депутат Тернопільської міської ради, голова громадської організації “Українська народна варта” Петро Ландяк порушив проблему неналежного утримання доріг на території нашої області у літній період.

Більше тижня тому він від імені ГО “Українська народна варта” направив листа голові Тернопільської обласної державної адміністрації Володимиру Трушу з приводу неналежного утримання в нашій області доріг державного та місцевого значення. Для ілюстрації ситуації долучив до цього листа три фотографії, зроблені в Чортківському, Гусятинському і Тернопільському районах, в межах дороги М-19. На фотографіях чітко видно, що дороги утримуються незадовільно.

Петро Ландяк зауважив, що кілька днів тому проїжджав дорогою Товсте (Заліщицького району) –Тернопіль, і роботи зі скошення трави, знищення бур’янів, вирубки кущів самосіву все-таки розпочались. Але, на жаль, розпочались вони лише в межах Чортківського району.
Хоча в самому Чорткові, на великій транспортній розв’язці (дивіться фото) – через бур’яни і траву – скоро буде не видно огороджувальних конструкцій.

А от в інших районах, на цій же трасі М-19, ЖОДНИХ РОБІТ НАВІТЬ НЕ РОЗПОЧАТО!

“На перший лист голові ОДА ми – громадська організація “Українська народна варта” – відповіді ще не отримали. Тож вирішили спрямувати Володимиру Трушу повторний лист, адже, протягом двох тижнів, від першого звернення – це більш ніж достатньо, аби ЗМУСИТИ відповідальних за утримання доріг нарешті щось робити”. – повідомив Петро Ландяк у соціальних мережах.

Він також зауважив, що нинішні діючі тендери з утримання доріг організовували і визначали переможців дві, попередні до Володимира Труша, владні команди Тернопільські ОДА.

Нагадаємо, до переліку робіт з утримання доріг входить:
косіння трави, підрізка дерев, кущів, знищення самосіву, обслуговування огороджувальних конструкцій, дрібний поточний ремонт дорожнього покриття, нанесення розмітки. Так мало би бути згідно нормативних документів.

Але, конкретний перелік і особливо обсяги робіт, часто беруться чиновниками просто зі “стелі”, зауважує Петро Ландяк. Велика кількість робіт з цього переліку не виконується, але акти про їх, нібито виконання, щомісяця складаються.

Є і інші абсурдні речі. Наприклад – влада визначає переможців, які будуть утримувати дороги, аж на чотири роки наперед. При цьому робіт майже не видно, а переможці тендерів отримають з бюджету, протягом цих чотирьох років, від 50 до 500 мільйонів гривень!

На думку депутата міськради, переможці цих тендерів не лише не хочуть , але і не можуть забезпечити виконання цих робіт через банальний брак робочої сили і техніки.

З цього приводу Петро Ландяк висловив наступні пропозиції:

Перша. Лоти на проведення торгів з утримання доріг потрібно проводити на НЕВЕЛИКІ ДІЛЯНКИ – в межах 10-30 кілометрів, а не більше ста кілометрів, як це практикується зараз. Це дозволить брати участь у торгах широкому колу представників малого і середнього бізнесу.

Такий підхід створить реальну конкуренцію на дорожньому ринку і дасть можливість заробляти і невеликим фірмам, а не тільки місцевим олігархам. Водночас такий підхід ліквідує монополізм та корупцію в дорожній сфері.

Друга. Для прикладу у поляків, набагато вищий рівень державного контролю за дорожніми роботами і значно більше СОВІСТІ і ГІДНОСТІ у виконавців цих робіт. На польських дорогах, обслуговуючи їх, ЛЮДИ ПРАЦЮЮТЬ ПОСТІЙНО. На відстані 10-20 метрів по обидва боки проїжджої частини – косять траву, підрізають дерева, знищують самосіви, оперативно латають ями на дорозі.

Окрім цього, закріплену ділянку постійно патрулює спеціальна машина переможця тендеру, яка зобов’язана кожного дня зробити СІМ КРУГІВ для того, щоб оцінити ситуацію, підібрати якесь сміття, спланувати роботи на наступний день і таке інше.

“Це все зробити надто просто і в Україні. – підсумовує Петро Ландяк. – Тоді до реальної Європи нам стане значно ближче, а не лише буде “близько”, за своїми матеріальними можливостями, високопосадовим державним чиновникам і виконавцям за рахунок отриманих надприбутків за роботу, яку вони майже не виконували… Дорожня галузь України потребує невідкладних і кардинальних змін”.