Четвер , 02.05.2024

Які обороти оптимальні для двигуна автомобіля

Автомобілісти роками сперечаються, який режим роботи двигуна найбільш оптимальний, безпечний та ефективний.

Одні стверджують, що їздити потрібно переважно на високих оборотах. Інші ж переконані, що розкручувати двигун небезпечно, тому намагаються їздити на низьких оборотах. Спробуємо розібратися які ж обороти є найбільш комфортними для двигуна автомобіля.

Під низькими оборотами ми розуміємо обороти до 2500 об/хв. Такий стиль водіння властивий неквапливим та розважливим водіям. Високими оборотами вважаються такі, що практично досягають відсічення на тахометрі. У такому діапазоні їздять гонщики, які віддають перевагу динамічним розгонам, випередженням і обгонам. Як обидва стилі водіння впливають на стан двигуна та витрату бензину?

Чим погані високі обороти

Постійні поїздки на високих оборотах, звісно ж, погано впливають на термін служби двигуна. Водії розкручують мотор для досягнення кращої динаміки. На практиці це виходить далеко не завжди, оскільки пік потужності і моменту, що крутить, у бензинових двигунів припадає на середину загального діапазону. Після того як стрілка тахометра переходить через середину, характеристики знижуються. По факту крутити мотор до відсікання в повсякденних умовах розумно лише для того, щоб швидко обігнати інше авто на трасі.

Через підвищені обороти температурне навантаження, яке припадає на вузли двигуна, підвищується. Процес змащування елементів основного агрегату порушується, а це в свою чергу призводить до передчасного зношування елементів, особливо кривошипно-шатунного механізму.

Цьому є доказ. У відпрацьованому моторному маслі у шанувальників швидкої їзди найчастіше виявляють високий відсоток вмісту заліза, алюмінію, олова та інших металів.

Розрахувати рекомендовані оберти двигуна дуже легко. Для цього потрібно знайти червону зону на тахометрі і від її початку відібрати 1500 об/хв. Ви отримаєте оптимальні обороти.

Чим погані низькі обороти

Низькі обороти теж негативно впливають термін служби двигуна. Багато автовласників їздять на низьких оборотах з однієї простої причини – вони впевнені, що таким чином економлять бензин. Насправді ж низькі обороти далеко не завжди дають змогу зменшити витрату палива. Іноді вони його навіть підвищують, наприклад, під час підйому на гірку під навантаженням. У цей момент у двигуні з’являються вібрації і відбувається детонація, а для підтримки швидкості потрібно енергійніше тиснути на газ і подавати більше бензину. В результаті компоненти двигуна сильніше зношуються та збільшується витрата палива.

Деякі автоексперти радять шанувальникам спокійної їзди іноді навмисно крутити двигун. Це потрібно для того, щоб двигун самоочищався від відкладень, які з’являються та наростають у процесі експлуатації.

Підсумок

Таким чином, як високі, так і низькі обороти шкодять двигуну автомобіля. Щоб він служив довго, а автомобіль радував чудовою динамікою, потрібно намагатися тримати оберти у безпечному діапазоні. Практично для всіх бензинових двигунів він становить від 1500 до 4000 об/хв.

Читайте також:
2,4 проміле: у Тернополі біля “Берегині” п’яний водій “Лади” скоїв ДТП