П’ятниця , 22.11.2024

Середньорічна вартість навчання одного учня на Тернопільщині коштує 11,5 тис. грн.

З 1 вересня в області будуть функціонувати 835 шкіл, у яких навчатимуться майже 105,9 тис. учнів.

У загальноосвітніх навчальних закладах області навчатимуться 288 внутрішньо переміщених учнів: 29 учнів – із Автономної Республіки Крим, 170 учнів – з Донецької області та 89 учнів – з Луганської області.

Про це повідомив директор департаменту освіти і науки облдержадміністрації Любомир Крупа.

«Органи державної виконавчої влади та місцевого самоврядування проаналізували діяльність загальноосвітніх навчальних закладів у містах і сільських населених пунктах з урахуванням прогнозованих демографічних змін і вживають заходи щодо формування їх оптимальної мережі, – наголосив Любомир Крупа. – Погіршення демографічної ситуації призвело до зменшення середньої наповнюваності класів і шкіл, збільшення кількості загальноосвітніх навчальних закладів з малою чисельністю учнів та, як наслідок, до підвищення вартості утримання загальноосвітніх навчальних закладів.

Середньорічна вартість утримання 1 учня у 2015 році по області складає 11,5 тис. грн. У той же час вартість навчання 1 учня  у ЗОШ І ст. з кількістю до 10 учнів становить – 19 тис. грн. (в окремих школах – 30-35 тис. грн.);  у ЗОШ  І-ІІ ст. з кількістю до 40 учнів – 23 тис. грн.; у ЗОШ І-ІІІ ст. з кількістю до 100 учнів – 18 тис. грн.

За рахунок збільшення видатків на фінансування малокомплектних шкіл зменшується вартість утримання 1 учня у міських школах до 7,6- 7,9 тис. грн».

За словами Любомира Крупи, у результаті такої ситуації значно зменшуються суми коштів, які скеровуються на придбання сучасного обладнання для забезпечення викладання навчальних предметів, комп’ютерної техніки, шкільних автобусів, що у свою чергу стає причиною для зниження рівня якості надання освітніх послуг.
«Органи державної виконавчої влади, місцевого самоврядування постійно проводять роз`яснювальну роботу серед громадськості, батьків та учнів, які навчаються в малочисельних школах, щодо оптимізації мережі навчальних закладів у контексті структурних змін та адміністративних реформ.

Однак, оптимізація мережі закладів освіти, приведення її у відповідність до запитів і потреб населення, а також до вимог розпорядчих документів про економію та доцільне використання бюджетних коштів, залишається одним із актуальних питань для всіх органів управління освітою, виконавчої влади та місцевого самоврядування і надалі», – констатував директор департаменту.