2017 рік буде доволі складним у фінансовому плані для КП «Тернопільелектротранс» з кількох причин. Однією із них – є вартість проїзду. Вона мала б становити, кажуть в електротрансі, понад чотири гривні.
Про це повідомив директор згадуваного КП Андрій Мастюх під час засідання виконавчого комітету у середу, 11 січня. На засіданні розглядали проект «Про погодження фінансового плану комунального підприємства «Тернопільелектротранс» на 2017 рік». Проект підтримали.
– Виконання даного фінансового плану буде дуже складним, – каже Андрій Мастюх. – Ми маємо деякі нововведення під кінець року. Зокрема, якщо до підняття розміру мінімальної заробітної плати ми десь готувались… То є і інше – 19 грудня по проекту відміни перехресного субсидіювання прийнятий тариф для міського пасажирського транспорту, електричного транспорту безпосередньо, на рівні звичайних споживачів. Тобто, що це для нас дало. Порівняно з січнем 2016 на січень 2017 року вартість електроенергії для міського електричного транспорту зросла у вісім разів, не на 8%, не на 100%. Тобто, де ми мали 36 копійок – вартість на старті аналогічного періоду минулого року, то на сьогодні – 2 гривні 46 копійок. Тобто, це є сильний удар по транспорту.
За такої вартості електроенергії виходить, каже очільник КП, що вартість проїзду майже дорівнює одному кіловату електроенергії. Ще однією причиною прогнозованих труднощів є те, що на сьогодні жодної копійки з держбюджету на пільги, які надані безпосередньо державою для перевезення пільговика, не передбачено. Ці питання перекладені на місцевий бюджет.
– За даними цифрами ми проводили розрахунки, – додає Андрій Мастюх. – Вартість проїзду в електротранспорті на сьогодні, враховуючи 100% оплату всіма пасажирами, мала би становити 4 гривні 18 копійок. А прийнято є три гривні. Тобто, є на сьогодні знову ж таки на дефіцит у фінансуванні – 1 гривня 18 копійок.
Також поінформував керівник КП і щодо обсягів запланованих доходів. Розрахунки робили, враховуючи уже тариф – 3 гривні.
– Враховуючи те, що ми перевозимо в межах 10 мільйонів пасажирів платних, ми виходимо на 30 мільйонів доходів власними силами. Мова іде про оплату повної вартості, – говорить пан Мастюх. – Компенсація в даному фінансовому плані є розрахунковою. Так як ми проводили розрахунки по тарифу, вона передбачена в межах 35 мільйонів. І ми передбачаємо в даному випадку збитки 12 мільйонів. Це не є велика сума…
Також керівник комунального підприємства зазначив, що у пропонованому фінплані урізані до мінімального усі витрати на утримання рухомого складу, контактної мережі та інше, пише “20 хвилин”.