Наразі усі прогресивні банки масово переводять роботу сервісів та надання послуг у дистанційні канали обслуговування. Відтак на зміну кишеньковим злодіям прийшли телефоні та інтернет-шахраї.
Не дивлячись на введення нових сервісів та винахідливість зловмисників, види шахрайства залишаються аналогічними попереднім і їх умовно можна поділити на декілька видів.
Шахрайство з використанням додаткових технічних засобів.
Тут найбільш популярними є скімінг та кеш-трепінг. Скімінг – тут використовується скімер – інструмент зловмисника для зчитування магнітної доріжки платіжної карти, кеш-трепінг – зловмисники встановлюють на купюрообмінник банкомату спеціальну накладку, яка перешкоджає видачі готівки клієнту.
При виявленні будь-яких підозрілих додаткових предметів на банкоматах чи терміналах, представники банку просять громадян утриматись від користування саме цим пристроєм і якнайшвидше повідомити про це фінансову установу.
Шахрайства, що розраховані на людський фактор.
Тут передове місце займає добре відомий вид шахрайства – кардінг. Люди самостійно передають шахраям особисті дані – пін-коди, CVV-коди та інші реквізити. Часто це відбувається у ході телефонної розмови чи інтернет-переписки.
Правоохоронці неодноразово попереджали, що у жодному разі не можна писати пін-код на картці, повідомляти невідомим жодних цифр, які надійшли SMS-повідомленням, а при купівлі-продажу товарів через інтернет, краще завести окремий віртуальний рахунок.
Окрім цього, варто бути надзвичайно уважними і користуватись лише перевіреними каналами при здійсненні благодійних пожертв, перерахунку коштів допомоги чи використовуючи послуги посередників при купівлі тих чи інших товарів. На жаль, зустрічаються випадки, коли шахраї розміщують свої дані та збирають кошти, а потім використовують їх далеко не за призначенням.
Для більшої гарантії безпеки ваших коштів скористайтесь наступними рекомендаціями:
– не залишайте свої картки без нагляду;
– не передавайте картки та під-коди іншим особам;
– не вказуйте в оголошеннях номер мобільного телефону, на який ви отримуєте SMS-повідомлення про рух коштів. Для оголошень використовуйте інший номер телефону, який не прив’язаний до банківських карток.
Для здійснення фінансових операцій через Інтернет або для оголошень використовуйте спеціальну Інтернет-картку, яку можна відкрити безкоштовно та миттєво в Приват24.
У разі надходження дзвінка з невідомого номера необхідно терміново передзвонити на номер клієнтської підтримки ПриватБанку 3700 і уточнити у оператора всю інформацію по картці, при втраті або крадіжці – електронний гаманець заблокувати.
Пам’ятайте, що шахраї діють швидко, впевнено та покладаючись на Вашу довірливість та необізнаність.