Неділя , 24.11.2024

Як троє тернополян втратили 17 000 гривень

До Тернопільського відділу поліції звернулось троє місцевих мешканців. Всі вони потерпіли від рук аферистів. 
Пройдисвіти телефонують до краян та представляються працівниками фінансових установ. Як показує практика, зазвичай аферисти розповідають, що вони начальники служби безпеки банку та через збій системи необхідно уточнити ту чи іншу інформацію.

Краяни не задумуючись розповідають всю особисту інформацію, яку потребують зловмисники, аби вчинити протиправне. Як наслідок, з рахунку 63-річної жінки зникло 9000 гривень, 49-річного краянина 8186 гривень та 177 гривень з електронного гаманця ще одного потерпілого.

За всіма фактами відкрито кримінальне провадження відповідно до частини 1 статті 190 Кримінального кодексу України.

Правоохоронці звертаються до жителів тернопільського краю, ніколи ні за яких обставин не вірити людям, які телефонують вам на засоби зв’язку.

По-перше, пам’ятайте, що співробітники банку не мають права зв’язуватися з клієнтом по телефону і уточнювати його особисті дані. Паролі та інша інформація від банку – це секретна інформація.

Якщо у клієнта виникають якісь підозри щодо неправомірних дій, він може повідомити про це на сайті або за телефоном гарячої лінії

Ніколи не повідомляйте номер банківської картки, термін її дії, ПІН-код або CVV2-код, а також паролі, що надходять в SMS. Якщо дзвонять і уточнюють ці дані, знайте: це спроба шахрайства.

Суворо дотримуйтеся правил користування карткою, не передавайте ніякої інформації третім особам. Якщо подзвонили і представилися співробітником банку з невідомого номера телефону, не потрібно вступати в дискусію, покладіть слухавку та зателефонуйте на гарячу лінію фінустанови. Всі дзвінки, які надходять з банку клієнту, зберігаються в історії контактів з клієнтом.

Запам’ятайте елементарні правили фінансової безпеки:

· не варто встановлювати на карту ПІН-код, який складається з цифр, що йдуть підряд, а також свою дату народження, тому що подібні комбінації легко підібрати;

· не рекомендується захищати всі свої платіжні картки одним і тим же ПІН-кодом. І головне: ПІН-код необхідно запам’ятати або зберігати окремо від платіжної картки в місці, не доступному для сторонніх осіб – зокрема і родичів;

· не повідомляйте нікому одноразові паролі, які приходять вам на мобільний телефон;

· у разі надходження дзвінка з невідомого номера необхідно терміново передзвонити на гарячу лінію і уточнити у оператора всю інформацію по карті, при втраті або крадіжці – карту заблокувати;

Якщо ж ви потерпіли від рук аферистів, не зволікайте, одразу телефонуйте на лінію «102».