За останні два роки Агрохолдинг «Мрія» вклав у новітні технології та передові ІТ-рішення для свого виробництва близько 500 тис. дол.
Про це в інтерв’ю Аgravery.com розповів операційний директор Компанії Андрій Григоров.
Серед впроваджених у «Мрії» агроінновацій – успішна реалізація проекту «Планшет агронома» та робота над новим проектом – «Планшет інженера», оснащення техніки холдингу спеціальними датчиками (рівня пального, проточними, датчиками причіпного обладнання тощо), придбання і використання квадрокоптерів та БПЛА (безпілотний літальний апарат), впровадження розробки «Свій-Чужий» для мінімізації втрат зерна при транспортуванні до елеваторів та автоматизація багатьох інших виробничих процесів.
– Наш великий плюс, що більшість інноваційних ІТ-розробок ми робимо власними силами, у нашому ІТ підрозділі. Якби залучали сторонні ІТ-компанії та фахівців, було б у рази дорожче, – повідомив Андрій Григоров.
За його словами, більшість робіт у цьому напрямку вирішили здійснювати силами саме власних ІТ- фахівців, а не залучати сторонні компанії-розробники, адже останні не настільки глибоко розуміють специфіку аграрного бізнесу.
На їхньому «готовому» програмному забезпеченні нереально будувати усю фінансову та операційну модель великого вертикально інтегрованого агрохолдингу. Зробити свій продукт у «Мрії» виявилось і легше, і дешевше. Вже зараз можна з впевненістю сказати, що завдяки
власним IT-рішенням виробництво продукції оптимізувалось, а Компанія покращила свої фінансові показники.
У планах «Мрії» – не припиняти роботу в напрямку новітніх технологій. Тут переконані, що затрачені зусилля та кошти повертаються не лише у вигляді суттєвого покращення фінансових показників, а й, у тому числі, у вигляді позитивних емоцій працівників холдингу, яким ці технології спрощують життя. На жаль, за статистикою, лише 11% українських компаній впроваджують IT-технології.
На думку Андрія Григорова, є дві причини такого низького показника: – Перша причина – директори та власники бізнесу не до кінця розуміють цінність ІТ-рішень. Існує ментальна неготовність приймати те, що виходить за межі розуміння. Керівники господарства – здебільшого старшого віку, і вони краще витратять гроші на добрива, аніж на невідоме слово ІТ.
Друга причина – це певна репутація, яка склалась зі сторони деяких постачальників ІТ-рішень, їх нездатність доказати ефективність розроблених новинок. Багато проектів завершуються нічим або не є успішними, бо люди не можуть довести їх до кінця, втрачають ентузіазм іще на етапі узгодження ТЗ.
Тому на ринку складається певний фон недовіри до ІТ. У Компанії також зазначають, що не виключають можливості у подальшому передавати свій досвід із впровадження ІТ-технологій та розробляти рішення для інших агрокомпаній.
– За минулий рік до нас у «Мрію» приїздила велика кількість ІТ-компаній із своїми пропозиціями, а натомість ми показували їм наші напрацювання, які були у рази краще пропонованих. Наша перевага – ми бачимо бізнес зсередини, розуміємо потреби, підв’язуємо рішення під аграрн у практику і тестуємо їх. Натомість, ІТ-стартапи у більшості своїй відділені від цього, працюють на всіх клієнтів однаково. Тому найкращий варіант, коли ІТ-стартап виростає із агрокомпанії, – підсумував операційний директор «Мрія Агрохолдинг» Андрій Григоров.