Поспілкувавшись з «керівником усіх банків України», пенсіонер з Тернополя втратив більше ста тисяч гривень.
69-річний Тернополян ніяк не міг повірити, що потрапив на гачок шахраїв, але правда таки виявилась невтішною – мінус 110 тисяч гривень на банківському рахунку.
Поліцейським потерпілий розповів, що до нього зателефонував невідомий і назвався «керівником усіх банків України». Незнайомець повідомив, що його банківські картки можуть бути заблоковані, а щоб цього не сталося, він повинен надати персональні дані для доступу до карток та продиктувати коди, які прийдуть на мобільний. Пенсіонер усе виконав.
Про те, що віддав усі свої збереження шахраям, чоловік зрозумів після повідомлення, що з його рахунків знято 110 тисяч гривень.
За даним фактом поліцейські розпочали кримінальне провадження за частиною 2 статті 190 Кримінального кодексу України – шахрайство, що завдало значної шкоди потерпілому.
Щоб не повтори помилку потерпілого, запам’ятайте самі та розкажіть рідним, особливо людям похилого віку. Жоден із представників правоохоронних органів, органів влади та банківських установ ніколи, навіть за форс-мажорних обставин, не зателефонує із проханням надати всі карткові дані, одноразові паролі підтвердження операцій з банківських sms-повідомлень або пароль доступу до системи інтернет-банкінгу. Якщо чуєте таке прохання, знайте – вам телефонують шахраї. Що робити? По-перше, негайно закінчіть розмову. По-друге, не панікуйте й уточніть інформацію. Якщо дзвонили з приводу рахунку чи картки, зателефонуйте в банк за номером, який вказаний на картці або на офіційному сайті банку. Якщо телефонували нібито з державної установи, знайдіть її номер на офіційному сайті і подзвоніть, щоб переконатися, що вас турбували саме звідти”.
Якщо ж ви все-таки не розібралися і встигли передати шахраям карткові реквізити, негайно заблокуйте картку і звертайтесь в поліцію.