П’ятниця , 01.11.2024

У Тернопіль їдуть сучасні, великі автобуси

Від слів до діла. Тернопіль дійсно переходить від старих маршруток до якісних великих автобусів.

Як повідомили у міській раді, перша партія нових автобусів вже пройшла техогляд та інші необхідні процедури та готуються вирушити у Тернопіль.

Автобуси закуповуються в рамках програми реформи громадського транспорту Тернополя, яку ініціював міській голова Сергій Надал. За словами міського голови Тернополя, нові автобуси відповідають сучасним європейським стандартам та вимогам.

Які автобуси їдуть у Тернопіль

Це великі зручні автобуси на 80-100 пасажирів, які обладнані кондиціонером. Вони обладнанні спеціальними місцями для людей з обмеженими можливостями. Автобуси відповідають стандартам «Євро-5». Автобуси обладнані двигуном внутрішнього згорання на зрідженому паливі (LPG), є екологічно безпечними.

Комунальне підприємство «Тернопільелектротранс» через систему публічних електронних закупівель Prozorro вже провело тендер на закупівлю 20-ти низькопідлогових автобусів марки MAN A21 для міських перевезень пасажирів.

Переможцем відкритих торгів стала чеська фірма «ZEDEXO s.r.o», з якою, на основі чинного законодавства України, підприємством було підписано договір купівлі-продажу.

Закупівля 20-ти низькопідлогових автобусів відбувається в рамках створення єдиної комунальної транспортної компанії, яка надаватиме якісні послуги з пасажирських перевезень у Тернополі.

Чому автобуси купують так довго

По-перше, щоб купити якісний продукт, треба провести дослідження. Перевірити різні варіанти. Знайти оптимальний варіант по ціні та якості.

По-друге, автобуси обираються одного типу та однієї фірми, щоб на базі комунального підприємства була створена єдина для всіх автобусів ремонтна-експлуатаційна база та заправна станція.

По-третє, такі автобуси купуються в Європі, тому треба пройти всі визначені законодавством України процедури розмитнення та легалізації.

Чому завозити автобуси з Європи вигідніше

Європейські великі автобуси продаються в Україні за пільговими цінами. У країнах ЄС діє програма оновлення рухомого складу, в рамках якої Брюссель і держава оплачує до 70 % вартості нового автобуса (чи трамвая), а місто – лише 30 %. Схожу програму для українських міст (фінансування на рівні 50 на 50) на урядовому рівні успішно завалили 10 років назад.

Тому керівництву європейських міст вигідно дешево продавати в Україну автобуси, навіть ті, які практично нові.

А українським містам вигідно купувати такі автобуси, які відповідають всім стандартам якості. Так діє не лише влада Тернополя, а й Києва, Львова (де купують не львівські автобуси «Електрон», а білоруські «МАЗ»), Харкова та інших великих міст.

Пояснення тут одне: якщо б ми розраховували лише на нові автобуси, оновлення транспортного парку затягнулося б на десятиліття.

Таким чином, у Тернополі дієво реалізується програма відмови від маршруток та переходу на великі автобуси. Ця програма має завершитися у 2019 році.

Наше місто стане першим в Україні, де майже повністю відмовляться від типових «жовтих» маршруток (окрім деяких маршрутів, де великі автобуси просто фізично не зможуть курсувати).

До слова, наразі містом курсує чотири комунальні автобуси з європейськими стандартами комфорту.

Віра СОТНИК