Від слів до діла. Тернопіль дійсно переходить від старих маршруток до якісних великих автобусів.
Як повідомили у міській раді, перша партія нових автобусів вже пройшла техогляд та інші необхідні процедури та готуються вирушити у Тернопіль.
Автобуси закуповуються в рамках програми реформи громадського транспорту Тернополя, яку ініціював міській голова Сергій Надал. За словами міського голови Тернополя, нові автобуси відповідають сучасним європейським стандартам та вимогам.
Які автобуси їдуть у Тернопіль
Це великі зручні автобуси на 80-100 пасажирів, які обладнані кондиціонером. Вони обладнанні спеціальними місцями для людей з обмеженими можливостями. Автобуси відповідають стандартам «Євро-5». Автобуси обладнані двигуном внутрішнього згорання на зрідженому паливі (LPG), є екологічно безпечними.
Комунальне підприємство «Тернопільелектротранс» через систему публічних електронних закупівель Prozorro вже провело тендер на закупівлю 20-ти низькопідлогових автобусів марки MAN A21 для міських перевезень пасажирів.
Переможцем відкритих торгів стала чеська фірма «ZEDEXO s.r.o», з якою, на основі чинного законодавства України, підприємством було підписано договір купівлі-продажу.
Закупівля 20-ти низькопідлогових автобусів відбувається в рамках створення єдиної комунальної транспортної компанії, яка надаватиме якісні послуги з пасажирських перевезень у Тернополі.
Чому автобуси купують так довго
По-перше, щоб купити якісний продукт, треба провести дослідження. Перевірити різні варіанти. Знайти оптимальний варіант по ціні та якості.
По-друге, автобуси обираються одного типу та однієї фірми, щоб на базі комунального підприємства була створена єдина для всіх автобусів ремонтна-експлуатаційна база та заправна станція.
По-третє, такі автобуси купуються в Європі, тому треба пройти всі визначені законодавством України процедури розмитнення та легалізації.
Чому завозити автобуси з Європи вигідніше
Європейські великі автобуси продаються в Україні за пільговими цінами. У країнах ЄС діє програма оновлення рухомого складу, в рамках якої Брюссель і держава оплачує до 70 % вартості нового автобуса (чи трамвая), а місто – лише 30 %. Схожу програму для українських міст (фінансування на рівні 50 на 50) на урядовому рівні успішно завалили 10 років назад.
Тому керівництву європейських міст вигідно дешево продавати в Україну автобуси, навіть ті, які практично нові.
А українським містам вигідно купувати такі автобуси, які відповідають всім стандартам якості. Так діє не лише влада Тернополя, а й Києва, Львова (де купують не львівські автобуси «Електрон», а білоруські «МАЗ»), Харкова та інших великих міст.
Пояснення тут одне: якщо б ми розраховували лише на нові автобуси, оновлення транспортного парку затягнулося б на десятиліття.
Таким чином, у Тернополі дієво реалізується програма відмови від маршруток та переходу на великі автобуси. Ця програма має завершитися у 2019 році.
Наше місто стане першим в Україні, де майже повністю відмовляться від типових «жовтих» маршруток (окрім деяких маршрутів, де великі автобуси просто фізично не зможуть курсувати).
До слова, наразі містом курсує чотири комунальні автобуси з європейськими стандартами комфорту.
Віра СОТНИК